top of page

Antwoorden op veel gestelde vragen

Wat is free publicity, hoe belangrijk is branding, hoe werkt de beeldbank, hoe  verstuur ik zo'n persbericht, wat kan 24-7presslounge voor mij betekenen? wat is mediawaarde?

We geven je hier antwoorden om je een stuk op weg te helpen.

Staat je vraag er niet bij, neem dan gerust contact op.

  • Wat kan 24-7pressLounge voor mijn merk betekenen
    24-7pressLounge kan je PR een kickstart geven als je nog niet bekend met met pr en freepublicity. Als je wel al bekend zijn kunnen we je helpen je zichtbaarheid te vergroten. We kunnen samen bepalen welke investering het best past. We bieden verschillende manieren aan om samen te werken. Passend bij ieder budget of strategie.
  • Ik werk in de media, ben stylist, influencer, wat kan 24-7pressLounge voor mij doen?"
    Beste redacteur, journalist, vormgever, stylist of influencer. 24-7pressLounge verzamelt voor jou inspirerende verhalen van merken en designers die je kunt gebruiken in je redactionele producties. In de BEELDBANK kun je altijd terecht voor hoogwaarding beeldmateriaal. We vragen daar naamsvermelding voor terug. Als je beeld download ontvang je automatisch een document met alle verkoop informatie van het betreffend product. Verder kun je interviews en samples aanvragen. kijk voor meer info hierover op [online service voor press] Wil je gebruik maken van onze diensten, wordt dan Press Member via deze link. Welkom aan boord.
  • Wat is freepublicity
    Free publicity is positieve aandacht waarvoor niet is betaald door de ontvanger van deze publiciteit. Organisaties of merken die veel profiteren van free publicity hebben vaak een strategie uitgestippeld om bijvoorbeeld de media in te zetten bij het nastreven van bedrijfs- of organisatiedoelstellingen. Het ontvangen van gratis reclame of free publicity vergt een beetje creativiteit. Het versturen van een persbericht is een goede manier. Om gratis publiciteit te ontvangen zal er bijvoorbeeld sprake moeten zijn van een ludieke of nieuwswaardige boodschap. De publicatie moet niet alleen het commerciële belang van een bedrijf of merk dienen, maar bijvoorbeeld ook het maatschappelijke doel, smaak of behoefte van het publiek. Free publicity wordt sinds de opkomst van het internet en sociale media ook wel earned media genoemd. Wanneer consumenten berichten over een bedrijf met elkaar delen, krijgt het bedrijf wat het verdient. Je kunt de waarde van free-publicity of earned media meten. Dat heet media waarde. Hierover kun je meer lezen onder het FAQ Wat is media waarde.
  • Wat is media waarde
    PR-waarde: Wat is een publicatie waard? Om te kijken wat een publicatie waard is, wordt gekeken naar de mediawaarde van een publicatie. Sta jij bijvoorbeeld met een interview in de LINDA, dan heeft dit een mediawaarde van maar liefst 13.499 euro. Dit is namelijk het bedrag dat je zou hebben betaald als je een advertentie van een pagina in LINDA zou hebben gekocht. Deelt LINDA een Story over jouw bedrijf op Instagram? Dan heeft dit een mediawaarde van 750 euro. Het is dus niet gek om jouw PR-adviseur een paar honderd euro te betalen om dit voor jou ‘voor elkaar te krijgen’. Voorbeelden mediawaarde Een publicatie in LINDA is goud waard, althans, als jouw doelgroep LINDA leest. Als talloze potentiële klanten de publicatie zien, is dat zeker het bedrag waard. Wat betaal je voor andere mediapublicaties? Een publicatie ter grootte van een halve pagina in het FD heeft een mediawaarde van circa 10.000 euro. Liever een post op de Facebookpagina van NSMBL? Dat is dan 1.500 euro. Een artikel op Culy.nl heeft een mediawaarde van 1.000 euro en meegaan in de nieuwsbrief van Sprout heeft een waarde van 1.500 euro. De shoppingpagina van Happinez is 3.150 euro waard. Op de voorpagina van de zaterdageditie van Telegraaf? Dan kom je al uit op een waarde van een ton! Je ziet, adverteren is niet goedkoop. Daarom doen we ook zo ons best om via free publicity-methoden in de media te komen.
  • Hoe verstuur ik een persbericht?
    Je kunt zelf of samen met ons een persbericht maken. We checken het onderwerp, de timing, de vormgeving, de linkjes. Zodra alles duidelijk is plaats je de bestelling en gaan we direct voor je aan de slag.
  • Wanneer stuur ik een persbericht
    Een persbericht verstuur je om nieuws te brengen. Iets waarmee je de pers inspireert. Denk aan een lancering, speciale collectie of nieuw product. je kunt ook inhaken op feestdagen of een specifiek thema (bv: Kerst, dutch sustainable fashion week, zomervakantie). Nieuws hoeft niet altijd wereldnieuws te zijn… Je kunt zelf ook nieuws creëren! denk bijvoorbeeld aan een capsule collectie of de manier waarop je een product of hebt gecreerd of een samenwerking. We denken graag met je mee.
  • Het persbericht wordt verstuurd, en dan?"
    Wij maken het persbericht met beeld en de juiste links en versturen het via ons email programma. Onder elk bericht wordt een voetnoot opgenomen met onze contactinformatie en een link naar de beelden in de beeldbank. Alle reacties en aanvragen die binnenkomen n.a.v. het verstuurde bericht zullen we meteen met je bespreken.
  • Zit de pers op mij te wachten?
    Zit de pers op jou te wachten? Dat is een terechte vraag. Niemand wil lastig gevallen worden, zeker niet als je onder druk van deadlines werkt. Maar het is heel fijn om geïnspireerd te worden. Als een redacteur of stylist bezig is met een artikel of shopping pagina is het handig om veel informatie voor handen te hebben. Een persbericht kan dan zeer welkom zijn, zeker als er directe linkjes naar het juiste beeldmateriaal bij zitten. De pers heeft overigens altijd toegang tot onze beeldbank, dag en nacht. Dat betekent dus dat jouw pr-machine ook 24-7 doorloopt, ook als je slaapt of met andere werkzaamheden bezig bent.
bottom of page